ACTIVITAT 6 : ESCULTURA GREGA
Períodes de l’escultura grega
Identifica les 3 obres (Nom, autor, cronologia) i a quin període pertanyen.
A través de l’observació, identifica les característiques principals de cada un dels períodes a través de l’exemple d’aquestes escultures.
Busca dos escultures més de cada període.
Exercici de recreació: Recrea a través de fotografies una escultura de cada període, tenint cura que les característiques que en són més importants quedin clarament dibuixades en la recreació, i per tant siguii fàcil descriure els elements que conformen l’estil.
Característiques del període:
Avanç en direcció al naturalisme, progrés tècnic i cultural constant
Urbanisme irregular, adaptació al terreny
Primers temples: formació dels ordres dòric i jònic
Ceràmica. Del geometrisme a la figuració antropomòrfica
Gran importància de l'escultura: Kuroi i Korai
Encara es mantenen la frontalitat, simetria i forma cúbica
Mai es presenta una dona nua: es busquen els efectes plàstics del cos sota els vestits i els plecs.
El nu masculí com a propaganda dels jocs atlètics, del culte al cos.
No busquen la semblança: són retrats ideals
Nom: Koré del peplo
Autor: Anònim
Cronologia: 530 a.C.

Nom: Kouros de Anabyssos
Autor: Desconegut
Cronologia: 525 a.C.

Nom: La dama de Auxerre
Autor:
Cronologia: 630-600 a. C.

CLÀSSIC
El Doríforo
AUTOR: Policeto
CRONOLOGIA: 450 a.C
PERÍODE GREC CLÀSSIC

La Venus de Cnido
AUTOR: Praxíteles
CRONOLOGIA: aproximadament 360 a.C
PERÍODE GREC CLÀSSIC

Discobolo
AUTOR: Miron
CRONOLOGIA: 391 a.C
PERÍODE GREC CLÀSSIC

CARACTERISTIQUES ESCULTURA CLÀSSICA GREGA
· Plasmar la bellesa ideal, cos masculí nu amb domini total de l’anatomia
· Proporció: Policlet va ser el teòric de la proporció amb els escrits que va fer sobre els canons (proporció matemàtica entre parts cos)
· Escultura equilibrada en l'expressió.
· Diferents punts de vista, s’abandona la frontalitat
· Té dinamisme
· Moviment (com per exemple el Discòbol de Miró)
· Flexibilitat als membres de l'anatomia.
· Alternança de músculs tensos amb d'altres relaxats.
· Contrapposto (cames).
· Eviten la simetria, a diferencia de l'Arcaic.
· Perd frontalitat.
· Transparència als vestits de dones, els homes segueixen nus.
· El material segueix sent el marbre o el bronze.
· Naturalisme, intent actituds naturals.
· Braços desenganxats del cos
VICTÒRIA DE SAMOTRÀCIA

AUTOR: Pitòcrit de Rodes
CRONOLOGIA: 190 abans de crist
PERÍODE: HEL·LENÍSTIC

Cronologia: 530 a.C.
Nom: Kouros de Anabyssos
Autor: Desconegut
Cronologia: 525 a.C.
Nom: La dama de Auxerre
Autor:
Cronologia: 630-600 a. C.
CLÀSSIC
El Doríforo
AUTOR: Policeto
CRONOLOGIA: 450 a.C
PERÍODE GREC CLÀSSIC
La Venus de Cnido
AUTOR: Praxíteles
CRONOLOGIA: aproximadament 360 a.C
PERÍODE GREC CLÀSSIC
Discobolo
AUTOR: Miron
CRONOLOGIA: 391 a.C
PERÍODE GREC CLÀSSIC
CARACTERISTIQUES ESCULTURA CLÀSSICA GREGA
· Plasmar la bellesa ideal, cos masculí nu amb domini total de l’anatomia
· Proporció: Policlet va ser el teòric de la proporció amb els escrits que va fer sobre els canons (proporció matemàtica entre parts cos)
· Escultura equilibrada en l'expressió.
· Diferents punts de vista, s’abandona la frontalitat
· Té dinamisme
· Moviment (com per exemple el Discòbol de Miró)
· Flexibilitat als membres de l'anatomia.
· Alternança de músculs tensos amb d'altres relaxats.
· Contrapposto (cames).
· Eviten la simetria, a diferencia de l'Arcaic.
· Perd frontalitat.
· Transparència als vestits de dones, els homes segueixen nus.
· El material segueix sent el marbre o el bronze.
· Naturalisme, intent actituds naturals.
· Braços desenganxats del cos
VICTÒRIA DE SAMOTRÀCIA
AUTOR: Pitòcrit de Rodes
CRONOLOGIA: 190 abans de crist
PERÍODE: HEL·LENÍSTIC
AUTOR: Agesander, Atenodor de Rodes i Polidor de rodes
CRONOLOGIA: 27 d.c.
PERÍODE: Hel·lenístic

AUTOR : DESCONEGUT
CRONOLOGIA : S III A.C
PERÍODE : HEL·LENÍSTIC
CARACTERÍSTIQUES DEL PERÍODE:
La escultura representa un cànon de bellesa en aquella època
Músculs marcats i molta diferencia de la part superior a les cames marcada com una “v”
Més sensació de moviment
Una preocupació obsessiva pel destí i el seu caràcter imprevisible i canviant
Un sentit de la teatralitat de la vida
FOTOGRAFIES REALITAT
VICTÒRIA DE SAMOTRÀCIA

LA DAMA DE AUXERRE
EL DORÍFORO
CRONOLOGIA: 27 d.c.
PERÍODE: Hel·lenístic
AUTOR : DESCONEGUT
CRONOLOGIA : S III A.C
PERÍODE : HEL·LENÍSTIC
CARACTERÍSTIQUES DEL PERÍODE:
La escultura representa un cànon de bellesa en aquella època
Músculs marcats i molta diferencia de la part superior a les cames marcada com una “v”
Més sensació de moviment
Una preocupació obsessiva pel destí i el seu caràcter imprevisible i canviant
Un sentit de la teatralitat de la vida
FOTOGRAFIES REALITAT
VICTÒRIA DE SAMOTRÀCIA
LA DAMA DE AUXERRE
EL DORÍFORO
No hay comentarios:
Publicar un comentario